Wednesday 28 March 2012

normal





Biasa,memang biasa.sangat biasa. hari ini aku kembali dengan sikap biasa aku. aku kembali dengan rutin harian aku yg biasa. memang biasa. tapi sampai bilakah aku ingin teruskan kebiasaan ini. aku harus lakukan luar biasa. aku ingin mereka tahu aku bukan yg biasa. aku bukan yang lemah. tapi aku tidak mampu lakukannya. aku sudah terbiasa,normal aku begini. aku juga berasa normal jika aku bersendirian. tidak punya sesiapa. aku berasa normal dgn begitu. tiada yg berminat dgn aku,itu normal. tiada yg peduli dgn perubahan atau kewujudan aku itu juga normal. aku tidak perlukan perhatian seperti mereka. bagi aku apa yg mereka lakukan itu tidak normal. perlukah mereka memberi pandangan yg negative pada org lain,itu bukan perkara normal. pada aku jika kau tidak suka sesuatu diamkan sahaja,jgn kau menghina,mencaci atau melontarkan ayat-ayat yg boleh menyakitkan hati yg lain, itu tidak normal. bagiku bumi makin kurang manusia yg merasakan diri mereka sendiri normal bahkan makin ramai yg rasa mereka perlu bertindak lebih dari normal. jangan kau menipu orang lain kelak kau akan terbiasa menipu diri sendiri pula yg akan menjadi tidak normal.

sekian,
dari aku yg merasakan diriku normal
SHIKIN IDRIS
12 40
29 March 2012

No comments:

Post a Comment